Despre bune practici în online - partea I

Bune practici in online


Sau altfel spus, despre usability, compatibility, standarde, noi tehnologii și performanță.

 

Online-ul românesc este precum societatea. Diferența este că în online avem niște oameni care stiu ce fac, spre deosebire de cei care conduc țara. Nu pot să nu remarc zilnic, ciorba din online.

 

Pe de o parte avem managerii, antreprenorii care-și doresc o prezentă în online. Dar care înca sunt urmariți de "priceperea în orice domeniu", în varianta pur românească. Pe cealaltă parte sunt agențiile și freelancerii care le oferă acestora o prezență în online.

 

Vina este împărțită. Managerii încearcă să-și impună ideile, că așa au văzut ei la alții, mare parte idei vechi, prost implementate și inutile în zilele noastre. Agențiile și freelancerii înghit în sec și acceptă ideea "revoluționară" doar doar vor prinde contractul.

 

Și uite așa stagnăm și umplem web-ul cu tehnologii învechite, stresăm utilizatorul și nu evoluăm. Managerii vor trebui să înteleagă că ei trebuie să gestioneze diversele departamente pe care le conduc și să le lase să-si facă treaba. Iar agențiile vor trebui să nu mai accepte tot felul de contracte doar ca să mai ciugulească putin.

 

Și agențiile să înteleagă că nu se cade să vândă un Wordpress la bugete de 4-5 zerouri, în euro.

Da, vor refuza un client, doi .... piața se va stabiliza.

 

Eu refuz orice proiect al cărui manager pune problema gresit.

Înseamnă că el deja stie și nu are nevoie de mine. Și-mi salvez și câteva fire de păr care nu vor albi.

 

Când aud de pop-up-uri, video cu auto-play .... nu mersi, dau quit din consolă. Îmi place să cred că pot contribui cu ceva chiar dacă doar prin a respecta niște norme de bun simț, bune practici și prin a fi la curent cu ultimele tehnologii.

 

Un site este ca un iceberg. Frontend-ul, vârful, este partea vizibilă pe care o vede orice utilizator. Însă ceea ce îl definește pe site, iceberg, este tocmai partea nevăzută. Softul care generează codul și modul în care îl generează.

 

S-au dus vremurile în care făceai niște link exchange, puțină intoxicație pe forumuri cu trafic și ajungeai pe prima pagină. Și Google dansează încercând să contracareze aceste atacuri ale celor care joacă necurat. Toți cei care vrem să facem ceva bun trebuie să tinem pasul și să ne adaptăm.

 

Clienții, managerii vor trebui să se obișnuiască și să înteleagă că rezultatele se văd în timp. Calitatea costă și cea mai bună soluție este să faci treabă bună din prima.

Un site cu un cod curat, valid are șanse mult mai mari acum să fie clasificat mai bine.

 

Mai jos sunt câteva site-uri care oferă unelte oricui vrea să-și facă o parere:

 

 

Ca o regulă generală, când dezvoltarea este finală, fișierele CSS, JavaScript ar trebui minimizate.

 

Pozele, imaginile trebuie și ele optimizate pentru web. O discuție amplă despre formate de fișiere altă dată.

 

Unelte bune mai sunt Analytics și Webmaster tools, ambele accesibile cu un cont Google.

 

Învățați să cereți chestii concrete, punctuale și fiți gata să plătiți pentru performanțe. Și rețineți, nimeni nu vă poate garanta prima pagină la căutările organice pe Google.

 

Ca o paranteză, blog-ul ăsta este valid W3C și are un performance index de 91 din 100 pe Pingdom.

 

Doar mă laud :)