Experiențe bancare - de la Intesa la George al BCR
Am fost client Intesa Sanpaolo din 2013. Am ajuns la ei pentru că la momentul respectiv erau singurii care aveau un pachet de cont curent fără comisioane, doar o singură taxă lunară. Eu venind de la Citibank care încă mi se pare cea mai tare bancă cu care am lucrat vreodată. Păcat că au închis operațiunile cu persoanele fizice în România.
Am fost foarte mulțumit de Intesa până acum vreun an. Blocări de card, nu te sună nimeni - te lăsau să afli singur când aveai refuz plată. Ca idee, de la Citibank m-au sunat în 3 minute în momentul în care am greșit tokenul la o tranzacție online, ca să verifice dacă eu sunt.
Eram în Africa, la 6000 de km de sucursală și cei de la Intesa mă chemau să semnez nu știu ce formular pentru a putea face o plată mai mare. Asta după toate verificările posibile și întrebările de securitate.
La Citibank am ridicat limite, am făcut transferuri chiar am închis contul și mutat restul de bani la altă bancă - totul telefonic.
Cât am stat în Viena iar am avut probleme, inclusiv 1000 de lei "pierduți" între Intesa și Revolut. Pentru că sistemele Intesa blocaseră plata și am așteptat 10 zile până banii au revenit. După toate astea am hotărât că va trebui să găsesc altă bancă și mi s-a părut că oferta Intesa nici nu mai era competitivă cu ce oferă piața acum.
Așa că am sărit la căutări:
- brd - empty response, refresh - nimic, intrat din Google pe pagina în engleză - mergea, click pe limba română - empty response. Ok, next!
- raiffeisen - comision la retrageri ATM în străinătate plus un site destul de greoi
- unicredit - comisioane, destul de greu să urmărești taxele pentru un anumit serviciu plus că avusesem cont la ei acum mulți ani și am fost tratat cu dezinteres total, nici nu se uitau la mine
- librabank - site-ul arată ca o jucărie, nici n-am îndrăznit să merg mai departe
- alphabank - același tip de site ca la libra
- bancat transilvania - comision înclusiv la încasare, ceea ce mi se pare o mare hoție
- ING - nici nu vreau să aud, toate problemele din ultima perioadă ca rezultat al abordării pe care o au. Apoi cred că repară totul cu 2 postări funny pe social media. Prefer să nu posteze funny și să țină cineva de la ei minte când să reînnoiască domeniul ing.ro
Și așa ajung la BCR:
- site funcțional, modern, plăcut vizual
- mare banner cu produsul "vedetă" - George
- click - landingpage, detaliile de care aveam nevoie.
M-a încântat treaba cu online-ul și video call așa că am mers mai departe. În 15 minute și câteva next next aveam totul rezolvat. Contract generat, semnat, verificat la video call, detalii conectare și manual aplicație mobilă pe mail, IBAN, tot ce vrei. Cardul l-am primit prin curier cam în 2 zile lucrătoare.
Aplicația chiar funcționează bine, are opțiuni gândite să fie ergonomice, să te ajute, nu doar să fie o altă aplicație bancară copiată și schimbat logoul. Am activat George Pay și funcționează fără probleme.
M-au câștigat, încă nu-mi vine să cred că am putut accesa niște servicii în România fără să mă enervez.
Însă la capitolul comunicare ar putea să îmbunătățească putin situația. De exemplu, ieri au avut o problemă cu cardurile Mastercard. Nu a existat nici o comunicare online cum că există acea problemă. După 2 erori declined le-am scris în chat. Doar așa am aflat că este de la ei. Iar la capitolul ăsta Revolut stă foarte bine. Imediat apare notificare în aplicație sau pe twitter.