“link in primul comentariu” - de ce nu sunt de acord cu această abordare
În naivitatea mea consider că cei care au posibilitatea să îmbunătățească ceva au cumva datoria să facă asta în domeniile în care activează. Chiar cred că asta se aplică și în mediul online și oamenii influenți din acest domeniu ar trebui să urmărească niște bune practici și să ghideze altfel vom ajunge la reglementare și apoi ne vom tăvăli pe jos neînțelegând de ce.
Image by Ivana Divišová from Pixabay
Aveam acest material început de câteva săptămâni, de când am observat din ce în ce mai multe postări cu "link in primul comentariu", apoi a fost o discuție pe grupul Socialpedia.
Ceea ce m-a surprins a fost faptul că oameni care au o lungă prezență în online erau de acord cu această strategie și cumva cu metodele "gri" de a genera trafic.
Este ca și cum ai gira depășirea pe linia de tramvai a coloanei de la semafor. Doar pentru că tu ai "insert motiv".
Vrei reach mai mare? Ok, plătește. Dai boost și te folosești de un feature accesibil tuturor. Știu că se poate da boost numai dacă ai o pagină dar dacă cauți reach mai mare și faci asta de pe profilul personal atunci ai alte probleme mai mari de rezolvat.
Pentru că pe la conferințe și pe la evenimente despre online se tot vorbește de bune practici, se condamnă unele abordări și se spune "content is king" . Cel puțin la nivel declarativ. Pentru că aparent realitatea este alta.
Câteva idei punctuale:
- părerea mea este că Facebook aduce un trafic de o calitate mică
- nu poți face o strategie să te duci la client cu "am un hack acum, merge vreo 6 luni, punem link-ul în comentarii chiar daca ne strică UX-ul, noi vrem cifre". Ce veți face când nu va mai funcționa metoda și clientul va cere explicații?
- Amazon și Emag implementează 1-click pentru o experiență mai bună și mai rapidă iar publisherii "ascund" link-ul doar ca să aibă o creștere temporară de reach
- este groaznic din punct de vedere al experienței - dacă chiar vrei să accesezi acel link trebuie să te duci să selectezi All comments apoi View more comments, View more comments, View more comments ... Publisherii ar trebui să faciliteze utilizatorilor accesul la materialele lor nu să-l îngreuneze pentru a raporta niște cifre care de foarte multe ori nu prea au o bază solidă
- de câte ori se "descoperă" un asemenea "hack" o turmă de specialiști SEO și oameni de comunicare vor sări brusc să folosească metoda. Ce le scapă lor este faptul că eficiența metodei este invers proporțională cu numărul celor care o folosesc.
Întrebare de baraj: Ce se va întâmpla dacă vom pune toți link-ul în primul comentariu?
- tipul ăsta de metode funcționează până la următorul update, să nu credeți vreodată că aveți control asupra unei platforme. Aveți atâta control cât vă lasă ei. Poate chiar sunt niște teste AB și apoi vă veți plânge că ați fost folosiți
Părerea mea este că trebuie să ne concentrăm să consolidăm fundația, ideal pe platforma noastră, să sancționăm orice "depășire pe linia de tramvai" și să determinăm oamenii să consume ceea ce creăm într-un mod cât mai organic, nu prin "hack"-uri.
Mai jos câteva exemple pe care le-am gasit prin feed:
Andrei Cismaru, Cristi Serb, Dan Dragomir, Laura Ivancioiu, Lorena Buhnici, Manafu, Alexandru Ciucă: