Chiar avem nevoie de o platformă nouă pentru a evolua?
M-am gândit să scriu despre asta în contextul valului de postări despre Clubhouse.
Orice asemănare cu oamenii care se îmbulzesc la tigăi este pur întâmplătoare.
Mi se pare o ironie ca oamenii care stau la cozi, aparent fără o justificare reală, să fie judecați, însă este acceptabil ca o nouă aplicație să deturneze actualitatea și să legitimizeze limitarea accesului prin formarea unei cozi doar pentru că este "digitală".
Clubhouse nu a adus nimic nou în online. Cei care au făcut aplicația au știut să creeze un "interes" manipulând și limitând accesul prin invitații și disponibilitate. Iar astfel a apărut un fals sentiment de elitism.
Dar dacă privim la rece nu vom putea găsi valoarea adăugată. Sunt aceiași oameni care susțin că au ceva interesant de zis cu aceiași oameni care susțin că au ascultat și au învățat enorm.
Apoi te uiți la performanță, la ce este livrat, la oameni care nu respectă reguli, nu marchează articolele cu P și îți dai seama că singura schimbare este că statusurile despre TEDx sunt acum despre Clubhouse.
Nu am văzut postări, cu excepția lui Zoso, despre vreo agenție care a făcut ceva greșit, despre un client care a vrut "fără factură că ne înțelegem noi", despre influenceri care au refuzat o campanie pentru că nu li se potrivea dar este o abundență de postări despre cât de multe au învățat de pe Clubhouse.
Încerc să nu le contest afirmațiile deși două întrebări îmi vin în minte:
- ce anume ai învățat pe Clubhouse?
- ce te-a oprit să înveți din sursele deja existente: cărti, audio, video, podcasturi, social media etc.?
Cred că societății nu îi lipsea o nouă aplicație. Nu ne trebuie o aplicație să ne învețe să nu trecem pe roșu, să nu parcăm pe trotuar, să nu furăm și să fim corecți. Ne lipsește dorința și implicarea liderilor din fiecare domeniu pentru a forța schimbarea mentalității.
Discuția rămâne deschisă, cel puțin încă câteva luni până când celelalte platforme vor copia functionalitățile Clubhouse și brusc ne vom da seama că este contraproductiv să primești același mesaj pe 5 platforme diferite.
Sau până când chiar vom începe să avem treabă și nu ne vom mai permite luxul de a asculta ore întregi de storytelling ...