Pagina de contact, intre SPAM si utilitate

Pagina de contact, acea secțiune a unui site pe care o căutăm deseori pentru a afla detalii despre produse, deținător sau pentru a comunica cu cei din spatele site-ului. Am putea foarte simplu să ne dăm datele de contact, email, numere de telefon astfel încât utilizatorului sa-i fie cat mai simplu. Dar apoi ne lovim de SPAM și de crawler-ele care tot adună informații.

 

O evoluție firească a fost apariția formularului de contact. Niște câmpuri de text care apoi sunt procesate de server și de cele mai multe ori este trimis un email către destinatar și către cel care l-a completat, ca o metodă de verificare.

 

Problema acestor formulare este că acceptă "user-input", tot ceea ce este trimis de către utilizator trebuie validat pentru a preveni diverse exploit-uri. Apoi vine un script care trimite un email. Aici mai este un episod care poate merge prost. Cred că nu de multe ori ați completat un asemenea formular și răspunsul a intârziat să apară.

 

Ca "best-practice", pentru site-urile gen CMS sau soluții personalizate, recomand ca odată cu chemarea scriptului care trimite email-ul, să se facă si un INSERT către baza de date cu acele informații așa incât cei care lucrează in back-end să poată monitoriza și contacta clientul chiar dacă episodul cu trimiterea de email a avut un sfarsit nefericit.



Apreciezi? Share!