Păreri Climatico și Daikin

Deși la prima interacțiune și vizită în showroom le-am dat o notă bună, deznodământul a fost altul. Experiența a fost mai bună decât la alții dar este foarte mult loc de îmbunătățiri în special la partea de suport client și asumarea problemelor. Este imposibil să nu te lovești de vreo problemă sau accident, dar să-ti pui mâinile în șold și să dai din umeri este abordarea greșită.

 

Am ales un aparat Daikin Perfera Bluevolution FTXM20N-RXM20N9 Inverter 7000 BTU și firma Climatico datorită recomandărilor. Asta aproape mi-a dublat costurile față de o alegere Hitachi și alți instalatori. Cel puțin pe partea de echipament înteleg diferențele și sper să mi se și confirme la iarnă, dar faptul că per total costurile au fost aproape duble mi-a setat niște așteptări aparent mult prea mari.

 

Am fost în showroom înainte să plec la Viena, știam că programările se fac cam într-o lună și pica la fix cu perioada în care eram plecat. Am stabilit cu ei data instalării, am completat un formular, mi-au dat un număr de înregistrare. Totul a decurs foarte bine, exact cum mă așteptam.

 

Vine data instalării, m-au sunat cu o zi înainte pentru confirmare. Îmi iau 2 ore liber de la birou ca să aibă echipa timp până la ora 17 când termină ei programul. Ajunge echipa, stabilim locul și se apucă de instalare. La modul instalării eu încă am un dubiu. Nu am stat 100% cu ochii pe echipă, mă mai plimbam prin camere, nu-mi place să pun presiune pe oameni mai ales că aveam recomandări foarte bune pentru Climatico. Dar eu nu am văzut ca echipa să fi folosit o pompă de vid. Poate pentru că se grăbeau? Colegii îi sunau să le spună că se face grătar la sediu, era Vineri, ultima instalare ...

 

Pompa asta nu e chiar mică, nu poți spune că încape în buzunar, are furtunuri și face și ceva zgomot când o pornești. Am ridicat această problemă și mi s-a spus că ar fi imposibil ca echipa lor să nu folosească pompa de vid. Am acceptat explicația neavând dovezi concrete. Voi fi mult mai atent data viitoare.

 

Am extins garanția la Daikin la 5 ani. Ar trebui să acopere și eventuale probleme dacă nu s-a folosit pompa de vid, mai ales că Climatico este instalator autorizat.

Altă surpriză a fost în momentul în care am ridicat capacul unității interioare ca să setez modulul WiFi. Am găsit ce vedeți în poza de mai jos:

 

climatico instalare daikin

 

Am făcut poze și le-am trimis pe email. Timpul lor de reacție pe email se numără în zile. După câteva zile îi sun și mi se dă de înțeles că n-au ce să facă cu acele lovituri, că așa ar veni toate, etc. În condițiile în care echipamentul a venit sigilat în cutii pline de polistiren și protecții. Iar lovitura aceea era după carcasa de plastic a echipamentului, nicidecum nu poate fi o lovitură externă din depozit.

 

Pe lângă lovitură se mai auzea un țăcănit, variabil cu turația turbinei din unitatea interioară. Nu părea nimic grav, dar totuși, aparat nou, Daikin nu vreo chinezărie. Imi stătea pe creier.

Îi sun și stabilim o nouă dată ca să vină echipa să remedieze, tot de la ora 15. Îmi fac cerere la birou ca să plec mai devreme și aștept. Și aștept ... La vreo 30-40 de minute după ora stabilită primesc un telefon. Era o persoană de la Climatico care mă anunța că echipa nu mai ajunge și când am putea reprograma.

 

Iar pentru situația următoare le dau cea mai mică notă.

 

Le spun la telefon că eu deja sunt acasă, cu învoire de la birou și că nu putem reprograma, dacă vor să vină dupa ora 17 când termin programul. Mi se pare absurd să mă tot învoiesc eu pentru că ei au o problemă și nu s-au putut ține de o programare. I-am întrebat dacă echipa a aflat acum că nu mai ajunge sau se știa de pe la prânz, pentru că dacă mă anunțau cu 1 oră înainte aș fi putut reprograma. Dar așa mi se pare bătaie de joc.

 

Au spus că își recunosc greșeala, dar nu au ce face, echipele lor termină la ora 17 și nu au cum să programeze nimic după.

Până la urmă reprogramăm, mă învoiesc iarăși, doar nu era să cedeze firma în fața clientului, nu?

 

Vine echipa la ora și data stabilite. Sunt punctuali. Rezolvă țăcănitul de la turbină, era o placuță de echilibrare care nu stătea bine. Dar e totuși un Daikin gama superioară ...

Mă întreabă dacă mai este vreo problemă. Le arăt lovitura de pe radiator. Moment în care începe să îndrepte lamelele și mi se spune:

 

Așa vin toate!

Nu sunt absurd, îmi dau seama că acea lovitură nu afectează funcționalitatea unității. Dar când mergi să cumperi o mașină nouă te aștepți să o iei impecabilă, lor le-ar plăcea să o cumpere cu o zgârietură? Sau un televizor, să aibă o zgârietură. Sau orice alt produs...

 

Am dat 4300 de lei pentru un produs care din prima clipă a avut o lovitură, probabil un accident la instalare, au scăpat o cheie sau o unealtă. Iar cei de la Climatico nu au știut să gestioneze situația, și-au pus mâinile în șold și au zis că n-au ce face.

 

Dragilor, o idee pentru asemenea situații, asumați-vă problema și existența ei. Era foarte ușor să acceptați accidentul și să oferiți o soluție mai maleabilă pentru client, care în cazul de față nu are nici o vină. Puteați spune că a fost un accident și să oferiți o igienizare gratuită peste 1 an. Sau un brăduleț parfumat. Sau un discount la următorul aparat.

 

Pentru că sunt sigur că nu vin toate așa!

 

Probabil că următoarea achiziție tot de la ei va fi, dar voi fi mult mai atent.