Follow-up Facebook Shops și câteva gânduri tangențiale despre social media
Astăzi feed-ul meu din Facebook arăta ca în poza de mai jos, practic s-a întâmplat ce scriam acum mai bine de 1 an în Ce cred eu despre lansarea Facebook Shops:
Prin Facebook Shops conținutul feed-ului se va dilua și mai mult.
Situația asta ne arată de fapt 2 probleme, de ambele părți ale sistemului:
- Facebook face în continuare ce vrea. Pentru că nu există o alternativă viabilă și pentru că nu există repercursiuni din partea autorităților. Așa cum a scăpat cu cifre false raportate, cu conținut care încalcă clar chiar regulamentul lor dar este lăsat pentru că generează views, cu live-uri de la volan și cu conținut piratat, așa va scăpa și de data asta. Pentru că în cazul postărilor de tip "shop" nu există o metodă de a le elimina decât a da snooze sau unfollow paginii, singurul care pierde fiind proprietarul paginii. Iar asta nu face decât să dăuneze celor care au "sărit" pe această metodă de promovare, probabil la sugestia unor social media manageri.
- Social media managerii, specialiștii în online, etc. Alături de proprietarii de afaceri care de teamă să nu piardă un potențial client acceptă orice sugestie din partea acestor "specialiști în online": "A mai apărut o rețea, TREBUIE NEAPĂRAT să fim acolo, pregătiți buget că o să rupem tot. Remember Clubhouse? TikTok? Linkedin Stories? Strategia de învăluire prim promovare pe toate platformele nu este cea mai potrivită. Mai ales când targetul este publicul cu putere de cumpărare al cărui timp este limitat și destul de prețios. Reacția lor va fi AdBlock sau unfollow.
Mă voi abona dacă doresc să aflu când ai adăugat o piuliță pe site, nu voi da scroll pe Facebook.